Τα αντικείμενα του πόθου μου

Οι Κυριακές στο κέντρο της πόλης μοιάζουν με γλυκό του κουταλιού. Διαρκούν λίγο κι εξαρτάται από τον καιρό αν θα πετύχουν ή όχι. Λίγη λιακάδα ξαφνικά, και το γλυκό έδεσε, η Κυριακή φτουράει, ο κόσμος είναι όμορφος κι έχει όρεξη για χορό. Η rue Haute, Υψηλή οδός ελληνιστί, είναι ο αγαπημένος μου κυριακάτικος προορισμός. Το παζάρι των Μαροκάνων είναι ο κρυφός μου πόθος, κάθε φορά ανακαλύπτω κρυμμένους θησαυρούς που με περίμεναν κατάχαμα στο πλακόστρωτο και μόνο στο δικό μου χέρι θα αφήνονταν ποτέ.

Κουζινικά σκεύη, χρυσοποίκιλτες κορνίζες, vintage ρούχα, μεξικάνικα κιλίμια, ρολόγια, πίνακες ζωγραφικής, μικρά γλυπτά, έπιπλα, κοσμήματα, μαγικά κουτιά, παράξενα παιχνίδια, σπάνια νομίσματα, είδη τυπογραφείου, μεταχειρισμένα βιβλία, παλιομοδίτικοι δίσκοι, αφρικανικά τοτέμ, ανακυκλωμένα ηλεκτρικά, κρυσταλλένιοι πολυέλαιοι, θεατρικά στολίδια, αρχαίες γραφομηχανές, κομψά μαργαριταρένια κολιέ από λαιμούς κύκνων που δεν υφίστανται πια, πολύχρωμα καπέλα, ολοκέντητες αραβικές φορεσιές, φθαρμένοι θιβετιανοί μανδύες, συλλεκτικά αυτοκινητάκια, παράξενα κρασιά -ή μήπως νέκταρ;- σε σκονισμένα μπουκάλια, ρετρό σχολικά είδη, όλα στα πόδια μου, ένας μικρόκοσμος μαγείας και ξένων αναμνήσεων, έτοιμος να ξαναζήσει κάπου αλλού, με νέο όνομα.

Ανάμεσα στα πιο όμορφα και παράξενα πράγματα που συνάντησα ποτέ στο μαγικό παζάρι είναι ένας γιγάντιος σχολικός χάρτης της Παλιάς Διαθήκης δεμένος με ύφασμα, ξύλο και δέρμα, μια ερμαφρόδιτη ταϊλανδή μαριονέττα, ένα μαροκάνικο σερβίτσιο-αραβούργημα, ένα -μάλλον κλεμμένο, όπως κατάλαβα- διαμαντένιο δαχτυλίδι («αιώνια βέρα ονομάζεται, ζει περισσότερο κι από τους ιδιοκτήτες της!»…), ένας πολύχρωμος μαντεμένιος κουμπαράς-λούνα παρκ-παγίδα, μια ολοκέντητη υφασμάτινη θήκη-τσαντάκι που μέσα της είχε φυλαγμένο έναν ελεφάντινο Βούδα στολισμένο με ημιπολύτιμους λίθους, ένα ζευγάρι λεπτεπίλεπτα γοβάκια του 1920, μια φτωχή ρουπία-δαχτυλίδι, ένα κοραλένιο κουτάκι για καρφίτσες, ένας ροζ σκαραβαίος χαραγμένος πάνω σε ένα κρυστάλλινο φυλαχτό, ένα σχολικό θρανίο με σκαλισιές και αρχικά ονομάτων, μουτζαλιές και ίχνη από παιδιά.

Τα αντικείμενα του πόθου μου δεν τα γνωρίζω πάντοτε εκ των προτέρων. Αλλάζουν συχνά, αυξομειώνονται και ποικίλλουν ανάλογα με τις εποχές και τα σημεία των καιρών. Κάθε Κυριακή όμως ξέρω πως μια μεγάλη κουταλιά από το πολυπόθητο γλυκό που κρύβεται σ’ ένα γυάλινο βάζο στο τελευταίο ράφι της ημέρας θα με περιμένει να την χαρώ. Σπανίως κατορθώνω να αντισταθώ στους πειρασμούς της γεύσης. Όποια αίσθηση κι αν αφορούν τελικά. Αυτές οι Κυριακές γλυκαίνουν τη ζωή μου και δίνουν στην εβδομάδα μια ένοχη αίσθηση αναμονής που όμοιά της δεν συνάντησα εδώ και χρόνια σε κανένα από τα διάφορα εστιατόρια του νου και του ουρανίσκου που επισκέφτηκα. Ας είναι!

About Theorema

Είμαι η Άντζελα Ανακόντα aka @FearOfFireflies

Posted on Σεπτεμβρίου 15, 2008, in Χωρίς κατηγορία and tagged . Bookmark the permalink. 6 Σχόλια.

  1. place du jeu de balle, ένα από τα αγαπημένα μου μέρη, στα μέροι σας 🙂

  2. @x-ray

    Κι αν σου πω ότι δεν έχω πάει ποτέ?
    Καλή μου ακτίνα, μου έδωσες ένα θαυμάσιο tip! 🙂
    Θα βγάλω φωτό και θα σου την αφιερώσω. Κάποιο άλλο μέρος που να σου άρεσε?

  3. εμενα μια φορα μου ειχε κανει μεγαλη εντυπωση οτι πολουνταν παλιες καρτ ποσταλ,
    να σου πω την αληθεια κοιταζα τις ημερομηνιες και χαζευα αυτες που ηταν στα μεσα των δυο πολεμων, δεν τα πολυκαταλαβαινα αυτα που εγραφαν αλλα τα χαζευα με τις ωρες

    ακομη βεβαια μετανοιωνω για ενα παρασημο του β παγκοσμιου πολεμου που το ειχα ριξει στις 10,000 δρχ και τελικα δεν το πηρα γιατι ειπα αργοτερα και τελικα εφυγα

  4. @ο πραματευτης

    Δεν πειράζει. Αν συχνάζεις σε τέτοια παζάρια είναι σίγουρο πως όλο και κάτι θα πετύχεις. Οι καρτ ποστάλ που λες είναι πολύ ωραίες. Κι εγώ τις χαζεύω που και που. Καθώς και παλιές φωτογραφίες. Πραγματικών ανθρώπων, εννοώ.

  5. Που ειναι αυτο το παζαρι? (οδος?) Ευχαριστω

  6. Είναι στο κέντρο των Βρυξελλών.
    Πρόκειται για το παζάρι της rue Haute.
    Κοντά στο Midi.

Σχολιάστε

