Κουταλιανοί και ψάρια

Έβλεπα κάτι μικρά αγόρια σε ένα καλαμποκοχώραφο, γυμνά από τη μέση και πάνω , που έπαιζαν τους άντρες. Φούσκωναν τα πνευμόνια τους, ρούφαγαν τα στομάχια και έσφιγγαν τα μπράτσα τους για να φανούν δυνατοί. Τα παΐδια τους προεξείχαν και οι γροθιές τους έσκιζαν τον αέρα σαν ανεμόμυλοι. Σαν ψάρια, ή σαν τα παιδάκια της Μπιάφρα ήταν, από κάτι φωτογραφίες που μου έδειχνε παλιά η μαμά μου και μου έλεγε «φάε, θες να γίνεις σαν αυτά;». Καμία σχέση με τον Κουταλιανό του Λοΐζου ή με τον Γολιάθ του Αισώπου δηλαδή.

Δέκα Ιουνίου ήταν εκείνη τη μέρα, είχα γενέθλια, γινόμουν έντεκα χρονών. Τα ξυρισμένα κεφάλια τους δεν μου άρεσαν και πολύ, τότε ήμουν ακόμα ένα μελαγχολικό κορίτσι που προτιμούσε τα δυνατά αγόρια με πλούσια μαλλιά. Μετά άλλαξα. Μετάλλαξα. Τώρα πια προτιμώ πιο μίνιμαλ καταστάσεις γενικώς, και κυρίως τα κοντοκουρεμένα αντρικά κεφάλια.

Επίσης τώρα που μεγάλωσα νοσταλγώ πολύ εκείνη την ημέρα που έβλεπα τα αγόρια να παριστάνουν τους άντρες στο καλαμποκοχώραφο. Οι σημερινοί άντρες είναι ξένοι, τρέμουν σαν το ψάρι χωρίς να έχουν κορμί ψαριού, κυκλοφορούν σε άλλα μέρη πια και σπανίως έχουν κάτι από τον τσαμπουκά και το πείσμα εκείνων των περήφανων αγοριών που είχαν κορμί ψαριού και ψυχή Τιτάνα.

Μετά από αυτό το ενσταντανέ είχα καθίσει ως το απόγευμα στη βεράντα, κάτω από τον ήλιο, και είχα διαβάσει ως το τέλος τον Ξένο. Ο Καμύ περιέγραφε τους άντρες με άλλο τρόπο και είχα εντυπωσιαστεί. Μετά είχα πέσει με ηλίαση για τρεις μέρες. Το βιβλίο το έχω ακόμα. Οι Κιουρ, αν υπήρχαν τότε, θα με είχαν προβληματίσει σοβαρά. Η μόνη απάντηση σε όλα ήταν είναι και θα είναι δια παντός ένα καλό βιβλίο.

.

About Theorema

Είμαι η Άντζελα Ανακόντα aka @FearOfFireflies

Posted on 8 Μαΐου, 2012, in Χωρίς κατηγορία and tagged , . Bookmark the permalink. 23 Σχόλια.

  1. Αυτά τ αγόρια, αθάνατα σα ζωγραφιά στη μνήμη σου που να ναι τώρα; Κράτα τα έτσι στο μυαλό σου γιατί είναι είδος προς εξαφάνιση… όμορφο όπως πάντα

  2. Να σε διαβάσει κάνα χρυσό αυγό, να βάλει τα κλάμματα 🙂
    Επίκαιρο με πολύ υπογειο τρόπο.
    Πιάνεις πολλά θέματα. Εμείς δεν ξέρουμε από πού να τα πιάσουμε.
    Διάβασες Καμύ στα 11; Φαίνεται… 😉

    • Χαχαχα… Το’ πιασες πουλάκι μου 😉
      Πρέπει να συσπειρωθούμε, να τους το αφιερώνουμε ομαδικώς αυτό το άσμα. Νομίζω πως ενδέχεται να τους βάλει σε σκέψεις. Βέβαια για να σκεφτεί κάποιος θέλει και λίγο μυαλό, οπότε μάλλον εδώ έχουμε πρόβλημα, Χιούστον.

      Στα έντεκα Καμύ, ναι. Στα δεκατρία άρχισαν τα δύσκολα, με τον Μπουκόφσκι :ρ

  3. Δεν τους φτιάχνουν πια έτσι.
    Και ναι,ένα καλό βιβλίο.
    (Πάω να κοντοκουρευτώ τώρα.)

    • Δεν τους φτιάχνουν, όχι…
      Παρόλα αυτά καμιά φορά τους εντοπίζω μέσα σε κάτι βιβλία ανεκδιήγητα (χεχε), κι έτσι παρηγοριέμαι 😉
      (να μην κοντοκουρευτείτε, το στυλ σας είναι απαράμιλλο, κι ο κάθε κανόνας έχει και τις εξαιρέσεις του) 😉

  4. σίγουρα καλαμποχώραφο; δεν ήταν σίκαλη ;

    κκμ

    • Καλαμποχώραφο, καλαμποκοχώραφο, σικαλοχώραφο, οι φύλακες σηκώνουν τα χέρια ψηλά πια.
      Σε λίγο θα πάρουν τα βουνά και θα γράφουν Θουρίους 😉

  5. Λέω σιγά σιγά να αφήνω το νετ και να πιάσω μερικά βιβλία που με περιμένουν εδώ και καιρό 🙂

    • Ήδη άρχισα να το κάνω, διατηρώντας απλώς την μίνιμουν απαραίτητη επαφή με το μέσον και, πίστεψέ με, η ζωή είναι πολύ πολύ πολύ ωραιότερη 😉

      • Υπάρχει λοιπόν ζωή έξω από το νετ?! :Ρ

      • Προς μεγάλη μας έκπληξη, ναι! 🙂
        Και είναι πολύ καλύτερη απ’ όσο νομίζαμε 😉

        (το ξέραμε κι από πριν, απλώς μας είχε πέσει λίγη πάρα πάνω ομίχλη στο κεφάλι μωρέ… αλλά οκ, όλα περνάνε)

  6. Τα μικρά αγόρια είναι και τώρα έτσι. Όσο για τα ψάρια, μεγαλώνοντας, άλλοτε εξελίσσονται σε καρχαρίες, άλλοτε σε μαρίδες, σε ξιφίες και κάποιες σπάνιες φορές σε δελφίνια. Υπάρχουν και κάτι άλλα ψάρια που μεταλλάσσονται σε ερπετά και σέρνονται μακριά απ’ τη θάλασσα. Καλημέρα! 🙂

    • Τα μικρά αγόρια είναι η ελπίδα του κόσμου. Επειδή τα μεγάλα αγόρια μας απογοητεύουν καθημερινά, και ως βαθιά ευαίσθητοι και συναισθηματικοί χαρακτήρες κάτι τέτοιες απομυθοποιήσεις δεν μπορούμε παρά να τις αντιμετωπίζουμε είτε κυνικά είτε σιωπώντας…
      Καμιά φορά και με κάτι λεπτεπίλεπτους συμβολισμούς που, φοβάμαι, ελάχιστα αποδίδουν σε κάτι.
      Τουλάχιστον να ξεφορτώνουμε κάπως εμείς όμως, όχι;…

      Καλημέρα Σύννεφο 🙂

  7. Μια ξύλινη κουνιστή πολυθρόνα…ένα καλό βιβλίο…κι’ ένα παλιό βινύλιο να παίζει…
    Κι’ άσε τ’ αγόρια-ψάρια και τις γυναίκες-γοργόνες να κουρεύονται 😉

    ps: Κάτι για Καμύ διάβασα, για Μπουκόφσκι, για Κιουρ (θέε μου τι μπάντα!!). Ωωωωω ναιιιι…είμαι στο σωστό blog κι’ ας άργησα!

    Καλό απόγευμα Theorema 🙂

    • Αυτά ήταν τα απολύτως βασικά, το ΑΒΓ.
      Αν αρχίσουμε να μιλάμε σοβαρότερα, θα δεις πως οι εκλεκτικές συγγένειες είναι πολύ ευρύτερες και πολύ πιο σοβαρές από τα φαινόμενα 🙂
      Πάω στοίχημα γι’ αυτό.

      Σε ευχαριστώ filira.
      Κάθε σου σχόλιο ένα κόσμημα 🙂


  8. δεν έχω μεγάλα όνειρα και φιλοδοξίες, ο κόσμος δεν μου αρέσει!
    (όπως συχνά δεν μου αρέσει και ο εαυτός μου),
    δε θέλω ούτε να μιλάω ούτε να ακούω,έτσι, κερδίζω την ησυχία μου…
    θα ήθελα να είχα μια φάρμα, κάπου μακριά, σε ένα μέρος ήσυχο, να ζούσα μονάχος, να είχα κήπο και ζώα, να μεγάλωνα τα παιδιά μου κρύβοντάς τα από τον κάλπικο αυτό κόσμο δίνοντάς τους μόνο βιβλία…
    γι΄ αυτό και θέλω να φύγω για…

    Χόλντεν Κόλφιντ

    κάποτε έμαθα πως ο Φύλακας Στη Σίκαλη, είναι το βιβλίο που αγαπούν οι serial killers, το είχε μαζί του ο Chapman, ο δολοφόνος του Lennon, όταν συνελήφθη, αλλά το είχε διαβάσει και ο Lennon !

    αχ αιώρημα πόσο βεβιασμένη είναι αλήθεια!

  9. Από τα πιο αγαπημένα μου, από τα πιο συγκινητικά βιβλία που έχω διαβάσει τελευταία. Δεν ήξερα πως το είχε πάνω του ο Τσάπμαν εκείνη τη μέρα. Θυμάμαι όμως τι θρήνος είχε πέσει με το κακό μαντάτο της δολοφονίας του Λέννον…
    Σε ευχαριστώ, αγαπημένο παιδάκι.
    Για όλα.

  10. Διορθώνοντας το προηγούμενο σχολιο μου, ομολογώ πως κάθε φορά που γράφει η Καταμπράν τα μάτια κολλάνε στην οθόνη.

  11. Συμφωνώ και επαυξάνω.
    Σίγουρα το σχόλιο δεν πρόδωσε κάποιο μυστικό;
    Ετσι μου φάνηκε.
    Πρόλαβα και το είδα :ρρρ

Σχολιάστε