Ο βασιλιάς του τρακ

3D

Η στιγμή που όλοι περιμέναμε (κάμποσοι, τουλάχιστον – κι εγώ πρώτη απ’ όλους!) ήρθε.

Με τεράστια χαρά και ένα καμάρι ως τα Ιμαλάια, μοιράζομαι μαζί σας τη συγκίνηση και την περηφάνεια μου.

Το καινούριο μου πόνημα θα βρίσκεται σε όλα τα καλά βιβλιοπωλεία της Ελλάδας (τα κακά θα είναι αυτά που δεν θα το έχουν!) από τις 24 Μαρτίου.

«Ο βασιλιάς του τρακ» (εκδόσεις Κέδρος) είναι έτοιμος να εξομολογηθεί.

Να αγαπηθεί, να μοιραστεί, να αλλάξει χέρια και γνώμες, να γίνει φίλος με όσους τον καταλάβουν, και σύντροφος με όσους νιώσουν πως τα χνώτα τους ταιριάζουν κι έχουν κάτι ακόμα να πουν.

Η μεγαλύτερη τιμή που μου έγινε, πέρα από τη συνεργασία μου με έναν ιστορικό εκδοτικό οίκο που θαυμάζω από παιδί και τώρα που μεγάλωσα νιώθω πολύ άξια και τυχερή που με συμπεριλαμβάνει στους συγγραφείς του (τι όνειρο κι αυτό! τι τρελή αγάπη όταν άγγιζα τα βιβλία του Κέδρου και μέσα μου ξέσπαγαν τσουνάμια θαυμασμού!), ήταν αυτή που μου έκανε ο Γιώργος Δομιανός, που έφτιαξε το υπέροχο εξώφυλλο του μυθιστορήματός μου. «Τα Σταράκια είναι δικά μου», είπε όταν μου έδειξε τη φωτογραφία του, και τότε με έκανε ν’ αγαπήσω το Βασιλιά του τρακ για ένα λόγο πάρα πάνω. Για αυτή την προσωπική, τρυφερή λεπτομέρεια. Για το κρυφό στοιχείο. Μέχρι ώρας είναι το καλύτερο εξώφυλλο της συγγραφικής μου καριέρας, και από καρδιάς τον ευχαριστώ. Χωρίς τον Γιώργο, Ο βασιλιάς του τρακ δεν θα ήταν αυτό που είναι.

Αυτό το βιβλίο το αγαπάω τόσο πολύ που νομίζω πως η καρδιά μου θα σπάσει μόλις το πιάσω στα χέρια.

Αρχίζουμε την αντίστροφη μέτρηση.

Δέκα μέρες έμειναν.

Χεράκι και φύγαμε, πάμε βιβλιοπωλείο!

Το spoiler της έκδοσης και μια προσωπική έμμονη ιδέα

Δεν ξέρω αν κάνω καλά, μα δεν κρατιέμαι. Στις σελίδες αυτού του βιβλίου περιγράφονται αρκετοί ήρωες. Η Μιράντα, ο Νύσης, η Ρόζα, η Οφηλία, ο Μπίλυ, η Μαριάνθη, η Ορτανσία. Όλοι τους δύσκολοι και συνάμα φιλικοί. Ολομόναχοι μα και παρέα. Γήινοι αλλά και κάπως ιδεατοί. Άγγελοι και δάιμονες μαζί, αναλόγως τις περιστάσεις. Βλέπουν παράξενα όνειρα, βασανίζονται, τιμούν την ηδονή, τις ανάγκες και τα αισθήματά τους, και ενίοτε δεν διστάζουν να τα κουρελιάσουν, παρόλα αυτά. Κάνουν λάθη που  μετά τα ερωτεύονται και προσπαθούν, όπως μπορεί ο καθένας, να βγει κάτι καλό στο τέλος της ημέρας παρόλες τις κακοτράχαλες εσωτερικές τους διαδρομές. Άνθρωποι της διπλανής πόρτας αλλά και μιας υποψιασμένης  φαντασίας που είναι σίγουρο ότι μερικά κομμάτια της βρίσκονται μέσα σε όλους μας, ανεξαιρέτως.

Κι εδώ συμβαίνει το εξής παράδοξο: Μέσα μου, αυτή είναι η ιστορία του Μπίλυ, ενός φανταστικού ήρωα που αγαπήθηκε πολύ, βαθιά και αμετακλήτως. Όπως διαπίστωσα περιγράφοντάς τον μεταξύ άλλων στο χαρτί όσο καιρό κάναμε νοερή παρέα, η λογοτεχνία είναι το σπίτι του, ο φυσικός του χώρος, η μικρή προσωπική του ζούγκλα που μέσα της μπορεί να αποκτά σαφή χαρακτηριστικά, συνήθειες, γούστα και αισθήματα. Να δρα ελεύθερα. Να συναρπάζει. Εμένα, τουλάχιστον, μου το ενέπνευσε όλο αυτό και μάλιστα με το πάρα πάνω. Τον Μπίλυ δεν νιώθω πως τον γέννησα. Νιώθω πως κάπου υπήρχε αυτόνομα, και απλώς με άφηνε να μιλώ γι’ αυτόν έτσι, σαν χάρη.

Τυπικά ο επιφανής πρωταγωνιστής του μυθιστορήματος είναι άλλος, και όχι ο Μπίλυ. Άλλος στέφεται βασιλιάς στη ροή της πλοκής. Άλλος δίνει τον τίτλο στο βιβλίο αυτό, και όχι δίχως λόγο. Κατά βάθος όμως, και παρότι ο ρόλος του παραμένει από την αρχή ως το τέλος διακριτικός – κομπάρσος θα έλεγε κανείς, κάνοντας μέγα λάθος – μέσα στην καρδιά μου αυτό το βιβλίο είναι το λαγούμι του Μπίλυ. Που είναι έντιμος, παράξενος, αυστηρός, με ασυνήθιστα ερωτικά γούστα, δύστροπο χαρακτήρα και μια γοητεία σατανική. Μέσα σε αυτό και μέσα από αυτό το λαγούμι του μιλά, σιωπά, αγαπά, μισεί και κινεί τα νήματα, παραιτείται ή επιμένει. Πολεμά. Κυριαρχεί καθ’ όλη τη διάρκεια αυτής της παράδοξης διήγησης ως κεντρική (έμμονη) ιδέα. Ζει στη σκιά, έχει όμως τον τρόπο να λάμπει σαν να τον φώτιζαν δεκατρία φεγγάρια.

Ποιος είπε πως ένας συγγραφέας που γεννά ήρωες δεν έχει τις προτιμήσεις του; Πως δεν μπορεί να αγαπά κάποιον περισσότερο από τους άλλους, παρότι σίγουρα τους νοιάζεται όλους εξίσου πολύ; Νομίζω πως στο βιβλίο διακρίσεις δεν έκανα. Ο Μπίλυ περιγράφεται όπως όλοι οι άλλοι χαρακτήρες. Στη συγκίνησή μου και στην τρυφερότητά μου όμως, είναι βέβαιο, η αδυναμία μου είναι αυτός.

Ο Βασιλιάς του τρακ θα καθίσει σε λίγες μέρες στα ράφια των βιβλιοπωλείων αναπαυτικά, και θα περιμένει παρέα. Χέρια να τον αγγίξουν, μάτια να τον δουν και στομάχια για να τα δέσει με τους όμορφους, περίτεχνους κόμπους του. Σαν μια πολύχρωμη φωτογραφία του Αράκι.

Ο Βασιλιάς του τρακ είναι το πιο τρυφερό βιβλίο μου. Τους ήρωές μου τους αγαπάω πολύ. Τον Μπίλυ τον λατρεύω. Αυτό όμως είναι μυστικό, γι’ αυτό και σας παρακαλώ να μην το πείτε πάρα έξω…

About Theorema

Είμαι η Άντζελα Ανακόντα aka @FearOfFireflies

Posted on Μαρτίου 7, 2014, in Βιβλία and tagged , . Bookmark the permalink. 5 Σχόλια.

  1. Τι ωραία Μαρία μου! Το περιμένουμε κι εμείς! 🙂

  2. Καλησπέρα αγαπητή….

    Σας εύχομαι κάθε επιτυχία στο νέο σας βιβλίο…..καλιτεχνική και εμπορική…..

    Ολόψυχα…..

  3. Καλοτάξιδο!!! Μια τεράστια αγκαλιά από Ζυρίχη!

  4. Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους.
    Είστε σπουδαίοι, και με εμψυχώνετε.
    Μακάρι να σας αρέσει 🙂

  5. Καλοτάξιδο! Το περιμένω με τόσο μεγάλη ανυπομονησία που νιώθω ένα μυρμήγκιασμα στα χέρια μου…
    Respect!

Σχολιάστε

