Σχεδόν Πάλι

Αυτό το καλοκαίρι νομίζω πως δεν έχω να περιμένω τίποτα. Τίποτα καινούριο,εννοώ. Αυτό όμως κάθε άλλο παρά ενοχλητικό μου φαίνεται, περιέργως. Μέχρι τώρα ο Ιούλιος κυλάει σαν ράθυμο, απαλό χάδι πάνω σε ιδρωμένη πλάτη. Τις πολλές τις βόλτες τις βαρέθηκα, έχω κάνει άπειρες υπερωρίες στη νύχτα και στο μεθυσμένο χάραμα. Φέτος έχω όρεξη για ηρεμία και παρατήρηση. Του κόσμου, των ανθρώπων, των σκέψεών μου.

Είναι όμορφα τα αραχτά μου βράδια με ζεστό αεράκι, άρωμα βασιλικού και αστέρια πάνω από το κεφάλι. Τριγυρνώ ξιπόλιτη στο μικρό μου σπίτι και χαίρομαι την θαλπωρή και την ακίνητη καλοσύνη των γαλάζιων τοίχων. Ανάβω κεριά, στρώνω τραπεζομάντιλα, υποδέχομαι αγαπημένους φίλους, βάζω μουσικές ξεχασμένες εδώ και αιώνες. Περιφέρομαι ήσυχα μέσα στη ζωή μου σαν την Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων. Τα πρωινά ξετρυπώνω παλιά περιοδικά, 01, Βαβέλ, Παρά Πέντε, Μανδραγόρα, Γυναίκα –την κανονική, όχι το ένθετο– ανοίγω βιβλία και τα οσφραίνομαι, χαζεύω κάτι δυσεύρετα μουσικά άλμπουμ που κάποτε μου χάριζε σωρηδόν μία ευαίσθητη ψυχή, ψαχουλεύω τα σιντί μου και τα συρτάρια μου.

Ανακαλύπτω μια παμπάλαιη συλλογή κερμάτων, πολύτιμη κληρονομιά, παλιές φωτογραφίες σε παραλίες από οικογενειακές εκδρομές –θεέ μου, πώς ήμασταν έτσι! – χαρτάκια από το πουθενά που κάποτε κανόνιζαν σημεία και τέρατα στριμωγμένα κάτω από τη χαραμάδα της πόρτας, μπλουζάκια μίνιμαλ –καλά, πώς χώραγα εκεί μέσα; –στην ντουλάπα,  κοχύλια με παράξενα χρώματα, σανδάλια και βότσαλα από παραλίες και ηφαίστεια περασμένων διακοπών στα νησιά.

Ρουφώ φρουτοχυμούς παίζοντας με το καλαμάκι. Μαγειρεύω καλοκαιρινά φαγητά, με στοιχειώδη υλικά και τεράστια τρυφερότητα που αποδίδει. Απολαμβάνω ευωδιαστά ποτηράκια με ούζο Πλωμαρίου, πάγο και μικρότατο μεζέ. Μελετώ τους χάρτες της κουζίνας κι αποστηθίζω ακτογραμμές  και ονόματα ερήμων. Φλερτάρω διακριτικά με τα πινέλα και τις νερομπογιές μου ελπίζοντας σε μια πιο στενή σχέση, όμως το φλερτ παραμένει επίμονα πλατωνικό και διόλου δεν προχωράει.

Ονειροπολώ επίτηδες με ιδέες από το πουθενά, γλυκοκοιτώ τις ταραχές μου, φτιάχνω ιστορίες και σενάρια από νοερή πλαστελίνη, παίρνω την τρίχα και την κάνω τριχιά. Κυλιέμαι στην γαλάζια πικέ κουβέρτα του κρεβατιού, κοιτάζω τα αστέρια στο ταβάνι και σκέφτομαι πως είμαι η Πάτι από την Μανίνα, που τη μισή ζωή της την περνούσε πεσμένη ανάσκελα στις μαξιλάρες της χτίζοντας ανυπόστατα αλλά συναρπαστικά ανώγεια και κατώγεια με το νου της. Δεν με πειράζουν αυτά τα ψέμματα. Ίσα ίσα, μοιάζουν με έρωτες πραγματικούς, σχεδόν ωραίους.

Μου αρέσει η μοναξιά αυτού του καλοκαιριού. Είναι γλυκιά, μου χαϊδεύει όμορφα το χέρι. Πότε πότε παίζω στοργικά με τις αναμνήσεις μου, ποιοί έφυγαν, ποιοί μείναν, τι είπαμε τότε, πώς κοιταζόμασταν, πώς μύριζε ένας ώμος. Τι γεύση είχε ένα φιλί. Πιπιλίζω την καραμέλα των επερχόμενων διακοπών με ηδονή νηπίου. Η Κέρκυρα είναι πάντοτε ένα καλολογικό στοιχείο που στολίζει την εικόνα του καλοκαιριού και κάνει την έκθεση ιδεών πολύ πιο ωραία.

Ξεχνάω να αλλάξω σελίδα στο ημερολόγια κάθε πρωί. Περνάει καιρός μέχρι να το καταλάβω. Αυτός ο Ιούλιος δεν έχει μέρες. Έχει μόνο απλή, ξέγνοιαστη και ήσυχη ζωή. Φεύγει αραχνοΰφαντα, με χάρη, μοιάζει με όνειρο θερινής νύχτας που διαρκεί λίγο πιο πολύ. Σαν ζάχαρη άχνη πάνω σε ένα λουκούμι με άρωμα τριαντάφυλλο. Φφφφφφ!

(«Κάτι τέτοια με βάζουν σε σκέψεις», συλλογίστηκε η Miss Broadway, η φίλη του Μάρκου, που ήταν η μόνη σε θέση να γνωρίζει τι σήμαιναν κάθε φορά όλα αυτά. «Αυτές οι διαθέσεις δεν είναι καθόλου μα καθόλου θετικοί οιωνοί. Τις ξέρω καλά». Έπειτα τίναξε προβληματισμένη ένα άνθος γιασεμιού που είχε ακουμπήσει στο μεταξωτό μανίκι της, ανακάτεψε την τράπουλα και φόρεσε τα μαύρα της γυαλιά, που όλοι της έλεγαν ότι την έκαναν να δείχνει ακόμα πιο μοιραία. Δεν μάθαμε ποτέ αν είχε δίκιο που ανησυχούσε, εφόσον η Αλίκη είχε ήδη χαθεί σε άλλο παραμύθι. Το προηγούμενο βράδυ ο Μάρκος είχε δει ένα όνειρο που το έλεγαν Σχεδόν Πάλι).

………………………………………………………………….

About Theorema

Είμαι η Άντζελα Ανακόντα aka @FearOfFireflies

Posted on 25 Ιουλίου, 2010, in Χωρίς κατηγορία and tagged , . Bookmark the permalink. 19 Σχόλια.

  1. αξιοζηλευτη η ηρεμια από αποπνεει το κειμενο,απολυτα ταιριαστη με τη νωχελικοτητα του καλοκαιριου.
    νομιζω πως οι μηνες που δεν εχουν μερες ειναι από τους πιο ωραιους της ζωής μας

    καλό καλοκαιρι 🙂

  2. Η λέξη ηρεμία χαρακτηρίζει τις φετινές διακοπές πολλών (έκανα ένα μικρό γκάλοπ)! 🙂

    Όλα που περιγράφεις μου φαίνονται υπέροχα!

  3. Προσοχή!

    Όταν είμαστε ήρεμα βέβαιοι ότι τίποτα καινούριο
    δεν πρόκειται να έρθει, τότε είναι προ των πυλών…

    (Για να μη λες μετά ότι δεν σε είχα προειδοποιήσει)

    Καλό σου απόγευμα

  4. αυτος ο ιουλιος πως περναει ετσι , αντιθετα με σενα εμενα με βρισκει εξω συνεχεια, σε περιεργη κατασταση .
    καλη συνεχεια καλοκαιριου !!!!

  5. Εκεί που είμαι καλά παρόλο που δε θα κάνω διακοπές και φέτος, πέφτω σε αυτό το συγκινητικότατο και ταξιδιάρικο post και με πιάνει μια τόσο διαολεμένη ζήλια που νιώθω ότι αν δε νιώσω θάλασσα και διακοποαύρα στην επόμενη μια ώρα, θα χαρακωθώ με το καρτελάκι-κλειδί της πόρτας του ξενοδοχείου!!!!

    ΥΓ:Ευτυχώς κοιτώντας όξω, στας Γαλλικάς επαρχίας ψιλοβροχάει σήμερα και κάπως ηρεμώ λιγο να πω.

  6. Τα Μάτια του Μάρκου είδαν ένα όνειρο που το έλεγαν Σχεδόν Πάλι.

    Τι να πει κανείς μετά από Αυτό;…

    Μέχρι και το κείμενο ξεχνιέται μπροστά στην υποσημείωσή σας.

  7. Αν μίλησα για τον χρόνο,είναι επειδή ο συγγραφέας που άρχιζα να γίνομαι μάθαινε επιτέλους να κατοικεί εκείνους τους έρημους χώρους που παραβλέπει ο χρόνος-είχα αρχίσει να ζω ανάμεσα στους κτύπους του ρολογιού,σαν να λέμε.Το συνεχές παρόν,που είναι η αληθινή ιστορία αυτού του συλλογικού ανέκδοτου,του ανθρώπινου πνεύματος.Όταν το παρελθόν έχει πεθάνει και το μέλλον το αντιπροσωπεύουν μόνο η επιθυμία και ο φόβος,τι μπορείς να πεις γι αυτή την παρεμβαλλόμενη στιγμή που δεν γίνεται να μετρηθεί ούτε να την διώξεις;Για τους περισσότερους από μας αυτό που λέμε παρόν μοιάζει φευγαλέο σαν πλούσιο γεύμα που το προσφέρουν νεράιδες-πριν καν προφτάσεις να φας μια μπουκιά.

    Λ.Ντάρελ,Αλεξανδρινό κουαρτέτο,Κλέα,μτφ Μαριάννα Παπουτσοπούλου,εκδ Μεταίχμιο.

  8. @scarlett

    Καλό καλοκαίρι, ρουμπινί κορίτσι.
    Εύχομαι να έχεις πολλούς μήνες δίχως μέρες, παρά μόνο με μεγάλες στιγμές στη ζωή σου.

    @renata

    Κι εμένα οι φωτογραφίες και οι διηγήσεις σου μου φάνηκαν εξαιρετικές, καλοσυνάτη ρενάτα, της ησυχίας και των ρεμβασμών, και των γλαφυρών εικόνων.

    @Τσαλαπετεινός

    Μ’ αρέσει το πείσμα σας. Πολύ μ’ αρέσει. Ακόμα και στην απόλυτη ησυχία εσείς ψυχανεμίζεστε ταραχές. Μόνο που, εν προκειμένω, αυτή η ησυχία μου ταιριάζει γάντι, δεν θέλω να την ταράξει μια αιφνίδια αλλαγή. Όχι προς το παρόν, τουλάχιστον.
    Τον χρειάζομαι αυτό τον μυστικό χρόνο μου, αν με συμπαθείτε έστω και λιγάκι ευχηθείτε μου να διαρκέσει λίγο ακόμα, κι έπειτα λίγο πιο πολύ. Χωρίς καινούρια πράγματα, τουλάχιστον μέχρι να κλείσουν οι παρενθέσεις και να ξέρει ο κόσμος πού πατά. Κι εγώ μαζί του.

    @fotolithi

    Τυχερούλι! Είσαι ακόμα στο ακριβώς προηγούμενο στάδιο, ε; Φχαριστήσου το, όπως λέει κι ένα αγαπημένο τραγούδι Nothing lasts forever, ούτε καν η ηρεμία μας. Ούτε καν η όρεξή μας για αξημέρωτες νύχτες που τελειώνουν πιο γρήγορα από το κανονικό.

    @travellirious

    Έλα μαζί, κάθε μέρα ένα καλοκαιρινό απίστευτο ταξίδι μας περιμένει αν το θες. Οι αποφασισμένοι mind travellers δεν σταματούν ποτέ τις περιπλανήσεις. Κι έτσι κάθε στιγμή αξίζει όσο χρόνια.

    @Anomymous Eponymous

    Γιατί το ξέχασες το όνομά σου, εσύ;
    Σε παρέσυρε το όνειρο του Μάρκου;

    Χαίρομαι που παρατήρησες την υποσημείωση. Σημαίνει πολλά.

    @selitsanos

    Να, κάτι τέτοια μου κάνετε και τώρα θα βγω με το φανελάκι στο μπαλκόνι και θα κάνω νεύματα στο φεγγάρι, χαμογελώντας στο κενό του γαλαξία σαν ευτυχισμένη τρελή…

    Άσχετο, αλλά και κάπως σχετικό:

    Άνθρωπος που διαθέτει το Αλεξανδρινό Κουαρτέτο και κάνα δυο βιβλία του Παζολίνι στη βιβλιοθήκη του, είναι κατευθείαν φίλος μου.
    Δεν θα άντεχα να ήταν αλλιώς.
    Σας λέω την αλήθεια. Όταν πηγαίνω σε ένα σπίτι το πρώτο που κοιτάζω είναι αυτές οι δυο σχολαστικές λεπτομέρειες στα ράφια της βιβλιοθήκης. Μηχανικά σχεδόν, μετά από τόσα χρόνια.
    Αλλά επίμονα, σαν το βλέμμα του Μάρκου.
    Ερευνητικά. Και με κάποια δίψα.

    (μη δίνετε σημασία, καύσων γαρ!) 😉

    Σας ευχαριστώ!

    Καλησπέρες θηριάκια 🙂

  9. μ’αυτο το «ρουμπινι» με βαλατε αθελα σας σε σκεψεις.

    ανταποδιδω τις ευχες

  10. @scarlett

    Ελπίζω όχι αρνητικές πάντως.

    Καλημέρα σας 🙂

  11. Yperoxo keimeno Theorima
    y p e r o h o!!!!
    opws lai to kakokairi sou.
    Thewrw tin monahikotita proson stis meres mas!
    SPANIO!

  12. Νομίζω ότι ήρθε ο καιρός… ο καιρός της ηρεμίας και της γαλήνης! Είσαι τυχερή κι ευλογημένη που μπορείς και τα νιώθεις όλα αυτά, που μπορείς και τα εκφράζεις με αυτό τον θεσπέσιο τρόπο, πίστεψέ με!
    Καλό καλοκαίρι, μικρή μου νεράιδα! Εύχομαι να τα περνάς πάντα «ζάχαρη και μέλι», που λέει και κάποια ψυχή…

  13. @Alouv

    Ο καιρός περνά δίχως να κοιτάζει τη δική μου μελαγχολία, που λέει και ο ποητής, μικρό μου. Περνά πότε με κόκκινο και πότε στο ρελαντί. Ωραίος σκάει μύτη φέτος, δεν θα παραπονεθώ. Κι αν δεν τα περνάω πάντοτε ζάχαρη -ποιος πλέει σε πελάγη ευτυχίας κάθε μέρα άλλωστε;- σίγουρα θα τα περνώ λεμόνι και τεκίλα.
    Χεχεχε! Είσαι για ποτό; 🙂
    Φιλί στο χεράκι σου.

  14. Στην ηρεμία αυτού του καλοκαιριού θα πρόσθετα, την προνομία ν’ ακούς
    τα θυμωμένα κύματα του Ιονίου στο μαξιλάρι σου, λίγο πριν σε πάρει ο ύπνος τη νύχτα.

  15. @utopiacl

    Ευελπιστώ πως σε λίγο θα βρίσκομαι στα μέρη σας.
    Και θα απολαμβάνω τις φωνές του Ιονίου.
    «Ας είναι τα νησιά σου ελαφρά, Ιόνιο πέλαγος», που έλεγε κάποτε και ο Αρανίτσης.
    Καλημέρα μικρή κερκυραία μας 🙂

  16. Μετά το Δευτεριάτικο;;;;;;;;; Jesus…
    Φιλιά, τρισχαριτωμένη!

  17. Παρατήρηση του κέντρου του Σύμπαντος σου…

  18. @sharm lover2

    Κάπως έτσι, ναι.
    Καλωσόρισες 🙂

Σχολιάστε