H σκουπιδιάρα είχε όνομα

Κάθε φορά που αλλάζω τόπο, είτε για πολύ είτε για λίγο, υπάρχει κάτι που τις νύχτες αναζητώ σταθερά στα πέριξ///Είναι το όνομα της πόλης που αναγράφεται πάνω στις σκουπιδιάρες που στριμώχνονται τα μεσάνυχτα στις γωνίες και στα στενά βογγώντας κι αναδίνοντας αυτή τη γνώριμη υπόξινη μυρωδιά της αστικής σήψης///Αυτό ψάχνω -το όνομα της πόλης που με φιλοξενεί πάνω στο βαρύγδουπο όχημα του Δήμου///Δήμος Κερκυραίων///Δήμος Αθηναίων///Δήμος Λουτρακίου///Φλας αλάρμ που βάφουν το σκοτάδι πορτοκαλί, υπάλληλοι που εκτοξεύουν σακούλες και χαρτοκιβώτια στη φαγάνα, φωνές και αστεία λίγο πριν το χέρι χτυπήσει το καυτό μέταλλο και ακουστεί εκείνο το γνώριμο «πάμε!»///Στην Κέρκυρα η σκουπιδιάρα περνάει πάντοτε δίπλα από το Εραλδικόν, που είναι το αγαπημένο μου μαγαζί στο κέντρο της παλιάς πόλης///Γύρω στις δώδεκα τα μεσάνυχτα την περιμένω κάθε φορά, συνήθως καλοκαίρια, και κάθε φορά διαβάζω αχόρταγα το όνομα της πόλης πάνω στη λευκή επιφάνειά της, διαγράφοντας το περίγραμμα του κάθε γράμματος με το βλέμμα προσεκτικά///Στο Λουτράκι την βλέπω απέναντι από το σπίτι μου, κάθε βράδυ λίγο μετά τις έντεκα///Αντίθετα με της Κέρκυρας, η σκουπιδιάρα του Λουτρακίου προηγείται της βραδινής εξόδου μου, και αυτό από μόνο του με καθησυχάζει αρκετά μιας και πάντα σκέφτομαι πως εντάξει, έχω χρόνο, η νύχτα τώρα ξεκινά///Στην Αθήνα την πετυχαίνω σε διάφορες γειτονιές, και πάλι αργά το βράδυ///Με πιάνει μεγάλη λαχτάρα με την σκουπιδιάρα της Αθήνας, ειδικά με αυτήν, επειδή επί πάμπολλα χρόνια επιθυμούσα διακαώς να κατοικήσω κάποτε σε αυτή την πόλη και φέτος που η ευχή πραγματοποιήθηκε νιώθω κάπως σαν μια αστική Σταχτοπούτα/// Μόνο που αντί για κολοκύθα εγώ περιμένω τη σκουπιδιάρα του Δήμου, που δεν θα λύσει βέβαια τα μάγια αλλά θα μου τα υπενθυμίσει ως ενδεχόμενο///Και αυτό από μόνο του μου αρέσει πολύ, πάρα πολύ///Παρόμοιο συναίσθημα με πιάνει και όταν ανιχνεύω τις επιγραφές στο πάνω μέρος των λεωφορείων του ΚΤΕΛ, ειδικά στα νυχτερινά δρομολόγια///Λουτράκι, Αθήνα, Κέρκυρα, Πάτρα, Θεσσαλονίκη, Αγρίνιο, Φλώρινα, Καβάλα///Τόσα ονόματα προορισμών, τόσα διαφορετικά μέρη///Όλα τους σημειωμένα πάνω σε περαστικά οχήματα υπερβολικών κυβικών και ασυναγώνιστων μεγεθών που ταξιδεύουν ατρόμητα μέσα στο σκοτάδι///Με μπλε φωτάκι φωσφορίζον πάνω από το κεφάλι του οδηγού, καμιά φορά και πράσινο///Και με μεγάλο τιμόνι, σαν λαγουδέρα, που περιστρέφεται με αυτοπεποίθηση γύρω από την τροχιά της γης και του βλέμματός μου///Μ’ αρέσει πολύ να διαβάζω τα ονόματα των πόλεων πάνω στα λεωφορεία του ΚΤΕΛ και πάνω στις τοπικές σκουπιδιάρες///Μην με ρωτήσετε γιατί, δεν θα ξέρω να απαντήσω///Έχουν τα βίτσια λογική;///Και τα γούστα αιτία;/// Προσφάτως ανακάλυψα πως δεν είμαι η μόνη που έχει αυτό το μικρό, ένοχο μυστικό///Εδώ μια ιδανική παρέα///Τα σέβη μου.

.


About Theorema

Είμαι η Άντζελα Ανακόντα aka @FearOfFireflies

Posted on 15 Φεβρουαρίου, 2011, in Χωρίς κατηγορία and tagged . Bookmark the permalink. 15 Σχόλια.

  1. Αυτή η πορτοκαλί λάμψη παρέα με τον θηριώδη θόρυβο έχει κάτι που σε μαγνητίζει.Έχεις την αίσθηση ότι κάτι έκτακτο,κάτι επείγον συμβαίνει στα σπλάχνα της νύχτας.
    (Ο αντίποδας βέβαια είναι τα γαμοσταυρίδια όταν περνάει στις τέσσερις το πρωί κάτω απ’το παράθυρό σου…)

  2. Στην προηγούμενη μικρογειτονιά μου (κατά το μικροκλίμα), τέσσερα στενά από δω που είμαι τώρα, η σκουπιδιάρα περνούσε κατά τις 3-4 το πρωί. Εάν τύχαινε να χαζοξενυχτάω ιντερνετικώς, στο άκουσμά της ξενέρωνα και έκανα την κλασική σκέψη «το κέρατό μου, πάλι θα σέρνομαι αύριο στη δουλειά». Στο τωρινό σπίτι, η σκουπιδιάρα περνάει κατά τις 10-11 (την ακούω τώρα καθώς γράφω!), αυτό όμως μου φαίνεται χειρότερο: λίγο καθωσπρέπει και νοικοκυρίστικο. Μου λείπει η ρέμπελη σκουπιδιάρα που ξενυχτούσε μαζί μου.

    (Επίσης, θυμάμαι ότι στο κέντρο εκπαίδευσης της Θήβας η σκουπιδιάρα ήταν ο μεγαλύτερος εφιάλτης μας, το χειρότερο καψόνι.)

  3. Λάθος η λέξη καψόνι, αγγαρεία ήθελα να πω…

  4. Σας καταλαβαίνω απόλυτα. Φαντάζεστε, ας πούμε, μια πόλη με υπερσύγχρονα σκουπιδιάρικα, αθόρυβα, αυτοματοποιημένα, με διακριτική παρουσία, αέρινα; θα ‘ταν αυτό που λέει και το τραγούδι:
    «it’s the end of the world as we know it…»

  5. Βίτσια υπάρχουν 😉

    Τα φιλιά μου δοκτορομάνα

  6. ασκήσεις νυχτερινής επιβιώσης

  7. Πράγματι, τα γούστα δεν έχουν αιτία, γι’ αυτό και είναι παράξενο που υπάρχει πάντα κάποιος που θίγεται με το «έτσι γουστάρω». 🙂

  8. από το 04:00 – 05:30
    αυτή η σκουπιδιάρα, ο ήχος της, τα φώτα που ξεμακραίνουν.. με έχουν στοιχειώσει

  9. Σε μικρούς δήμους της επαρχίας μπορείς να πετύχεις και σκουπιδιάρες-ταξιδιωτικά γραφεία. Πρόκειται συνήθως για παλαιότερα «μοντέλα» που παροπλίστηκαν από κάποιον μεγάλο δήμο και παραχωρήθηκαν σε κάποιον άλλο μικρότερο ή φτωχότερο. Έτσι π.χ. μπορεί να βρίσκεσαι στην Χ πόλη ή χωριό της Θράκης και να σου αδειάζει τον κάδο μια σκουπιδιάρα που γράφει «Δήμος Γλυφάδας»… Όσο να ‘ναι έχει κι αυτό την αξία του…
    (Παρομοίως πετυχαίνεις γερμανικό αστικό λεωφορείο εικοσαετίας, που αντί για «Νοσοκομείο» γράφει ένα εξωτικό «Dienstfahrt» )

  10. @selitsanos

    Ή και στις τέσσερις το μεσημέρι, καλοκαίρι, όπου οι μυρωδιές διογκώνονται και ο θόρυβος παίρνει άλλες διαστάσεις, ε;…
    Παρόλα αυτά οι σκουπιδιάρες παραμένουν σημεία αναφοράς, όντως.

    @chien andalou

    Σας φορτώνανε τέτοιες αγγαρείες; Α, εσείς γνωρίζετε πράγματα και καταστάσεις εκ των έσω, λοιπόν…

    @Spy

    Μεσιέ Κατάσκοπέ μου, αυτό που είπατε ήταν σενάριο επιστημονικής φαντασίας… Θρίλερ, για την ακρίβεια…

    @Μάνος

    Καλέ μου ντάκτερ και τα δικά μου φιλιά, καλή επιτυχία στην εξεταστική σας και πάντα με τα καλύτερα βίτσια του κόσμου, εύχομαι!…

    @Πηνελόπη

    Και όχι μόνο…

    @Riski

    Τι θα έλεγαν επ’ αυτού οι φίλοι μας οι Ταοϊστές;
    Ψυχραιμία και διαλογισμός, ίσως; Χεχε…

    @Κ.Κ.Μοίρης

    Αχ εσείς και τα φαντάσματά σας!…
    Τι βίντεο ήταν αυτό! Μα τι βίντεο…

    @kopoloso

    Ωραίο αυτό! Να βρίσκομαι στο Λουτράκι και να σκάει μύτη σκουπιδιάρα εκ Σαλόνικας, ας πούμε… Ομολογώ πως δεν μου έχει συμβεί και δεν το είχα φανταστεί καν. Εντυπωσιακό, όπως και αυτό με το λεωφορείο…
    Όσο ζω μαθαίνω…

    Καλό μεσημέρι θηριάκια 🙂

  11. Αν έπρεπε οπωσδήποτε να διαλέξω ένα απ΄τα δύο, ούτε εγώ θα μπορούσα.
    Τα κτελ γεμάτα γέλια, δάκρυα, μυρωδιές, προορισμούς;
    Ή τη σκουπιδιάρα με όσα …απέμειναν τελικά απ΄όλα αυτά;
    Αν και η σκουπιδιάρα μ΄έκεινο το πορτοκαλί, κάνει πιο έντονη την παρουσία της. Και να θέλεις δεν σ΄αφήνει να αγνοήσεις την κατάληξη. Που ξέροντάς της, απλώς αγαπάς πιο πολύ τα …κτελ.

    (Με κόλλησε εκείνος ο άχρηστος, δεν μπορώ να σταματήσω να φιλοσοφώ :))

  12. Μα εσυ θα επρεπε να εισαι σε κατασταση νιρβανα οταν την ιδια μερα περνανε τρια απο την γειτονια σου.Σκουπιδια,πλαστικα,χαρτια.
    Πως παει βρε???

  13. @alice

    Συνέχισε να φιλοσοφείς όσο θέλεις, μικρό μου πόνι 🙂
    Μόνο ωραία πράγματα μπορεί να ακούσει κανείς από το στόμα σου. Ακόμη και όταν τον κράζεις 😉
    Ή μήπως ειδικά τότε; (μη δίνεις σημασία, εκείνη η Τετάρτη με εντυπωσίασε πολύ).

    @vinumbonum

    Καλώς τα εξαφανισμένα παιδιά. Τι γίνεσαι βρε ψυχή; Εγώ καλά, όχι μόνο σε νιρβάνα αλλά και σε εγρήγορση. Σε λίγο θα κάνω αγώνα δρόμου με τις σκουπιδιαρες, ποια θα φτάσει πιο εύκολα στην επόμενη γειτονιά. Καιρός να μάθω το χάρτη της πόλης απέξω, ε? Χεχεχε… 🙂

    Καλημέρες θηριάκια 🙂

  14. Αμ οι εφημεριδοσκουπιδιάρες, οι περιοδικοσκουπιδιάρες, οι ραδιοσκουπιδιάρες, οι τηλεορασοσκουπιδιάρες…. (και μείς ΧΥΤΑ);;;;

  15. @kakaras

    Όχι ΧΥΤΑ, Κακαρά μου, απλοί παρατηρητές ενός τρόπου ζωής με σινιάλα και οιωνούς που πιο ευρέως οι άνθρωποι προτιμούν να αγνοούν ή να παραβλέπουν, ο καθείς για τους λόγους του…

Σχολιάστε